Munksjön 5/4-07

5/4 -07

Efter att det tidigare under veckorna inkommit en del rapporter om stor gädda i Munksjön tänkte jag, Lang å Reine att det var dags att göra ett försök.
Vi bestämde oss för att jobba halvdag, för att komma till fisket tidigare. Sagt å gjort, fiske blev det med.
Eftersom Reine är den enda som har båt av oss tre så var hans båt given. En suverän Ryds 510, med en suzuki 70hk baktill.
Klockan 14.30 vinchade vi ner båten i sjön, som förövrigt inte var så medgörlig pga. av det kraftiga blåsandet.
Men efter mycket om och men fick vi tillslut i båten å resan mot storgäddan kunde börja.

Vi började kasta vid några av vassruggarna, jag med några väl utvalda Buster, Lang med sina heta Fourplay å Reine testade några Westinare, STENDÖTT!
Resan mot storgäddan gick vidare, vi prövade lite trolling, Lang på Fourplay, Reine med Zalt/ Atom och jag med Fourplay/ Westin Jerk!
Vi gled fram över vattnet med ivrigt iakkagande på lodet, först inte en enda fisk men längre ut mot djupkanterna började stimmfisken visa sig. Det började hetta till, lodet började visa även större fisk, var det sorgäddan kanske... Nää

Vi försökte med allt, men inget hjälpte. kockan 17.00 insåg vi att det inte var mödan värt att fortsätta.
Detta beror troligen på att gäddan är mitt uppe i leken, (nåt måste man ju skylla på).
Vi bestämde oss helt enkelt för att försöka om nån vecka när fisken lekt klart.

Så, detta inlägg skulle jag kunna sammanfatta med "STENDÖTT på Munksjön".

Tack för mig, hej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0