Gårdagens fiske

Igår lördag var det som sagt planerat fiske.
Jag å Lang drog iväg kl 07.00 å hämtade båten, Reine ringde å "sjukanmälde" sig.
Vi började rigga spöna kl 08.30. Jag körde med en Westin Jerk på en av paravanerna å en Conrad på det andra spöt, som senare byttes ut mot en Fourplay, Lang körde med en stor Nils Master på den andra paravanen och en Zalt på sitt andra spö. Det femte spöt delade vi på å knöt på en Boomer.
Fösta hugget på på min Westinare, 3,4kg
Andra hugget på Boomer 1,5 kg.
Inga jättar direkt, men med tanke på vädret, strålande sol å vidstila.
Vi gjorde nåt varv för att lite senare prova att kasta. Det genererade i 2 gäddor till mig på Buster (skitmört) och Westin Jerk. Lang lurade en på en av sina nya Freestyler.
Vi återgick till lite trolling med resultaten två små gäddor, en på Boomer å en på Zam. Vi avslutade dagen med ett par kast, då händer det! Lang får hugg på en Zalt. Men... Detta var inte heller nån jätte , närmare bestämt 1,5 kg, men vad som hände när fisken kom till båtkanten är ju lite tragikomiskt! Lang sträcker sig ner med tången i högsta hugg för att kroka loss fisken, den satt men en krok i läppen. Just som han ska ta tag i krogen sprattlar gäddan till så pass att den sätter en av krokarna rätt i tummen på Lang! Ha ha!
Dagens resultat blev 8 gäddor med en topp på 4 kg och ett besök på akuten för att tar bort kroken i tummen!
Shit, vad säger man... Ööö, bättre lycka nästa gång?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0